Lp.
|
ILOŚĆ GODZIN
|
TEMAT
|
ZAGADNIENIA
|
ŚCIEŻKA EDUKACYJA
|
TERMIN REALIZACJI
|
1.
|
1
|
Wybieramy samorząd klasowy.
|
- uczymy się demokracji
|
W P i O
|
Wrzesień
|
2.
|
1
|
„Jestem sobą”
|
- poznanie swoich mocnych i słabych stron - próba samooceny swojego miejsca w grupie rówieśniczej
|
|
3.
|
1
|
Co to są emocje?
|
- zdefiniowanie pojęcia emocje - emocje pozytywne i negatywne - nazwanie emocji na podstawie wyrazu twarzy, oczu, ułożenia ust itd.
|
|
4.
|
1
|
Dzień chłopca.
|
- uczymy się wyrażać uczucia - różnica pomiędzy przyjaźnią a miłością - określenie cech idealnego kolegi, brata
|
|
5.
|
1
|
Kultura osobista i jej wpływ na zachowanie się w rożnych okolicznościach.
|
- kultura osobista - ocena swojego zachowania i innych - umiejętność zachowania się w różnych sytuacjach
|
EP
|
Październik
|
6.
|
1
|
Idealny nauczyciel, idealny uczeń.
|
- określenie cech nauczyciela idealnego - określenie cech idealnego ucznia - kształtowanie umiejętności obiektywnej oceny i samooceny - doskonalenie wzajemnej komunikacji między nauczycielem i uczniami
|
|
7.
|
1
|
Pokolenie JP II.
|
- rocznica wyboru Karola Wojtyły na papieża - poznajemy sylwetki wielkich Polaków
|
WP i O
|
8.
|
1
|
Czy znamy przepisy ruchu drogowego?
|
- przypomnienie obowiązujących zasad i przepisów ruchu drogowego - kształtowanie świadomości konieczności przestrzegania przepisów ruchu drogowego - wyrobienie poczucia odpowiedzialności za życie i zdrowie własne oraz innych
|
EP
|
9.
|
2
|
„Spieszmy się kochać ludzi bo tak szybko odchodzą”
|
- tradycje Święta zmarłych i zaduszek - pamięć o najbliższych - odwiedzenie pobliskiego cmentarza
|
|
Listopad
|
10.
|
1
|
11 Listopada-rocznica odzyskania niepodległości.
|
- ważne wydarzenia w historii Polski - symbole narodowe (godło, flaga i hymn państwowy) - podstawowe symbole w szkole
|
WP i O
|
11.
|
1
|
Andrzejkowe wróżby.
|
- tradycje związane z wieczorem andrzejkowym
|
ER
|
12.
|
1
|
Kto może mi pomóc, gdy źle się czuję w szkole?
|
- różne możliwości uzyskiwania pomocy w sytuacji, gdy ktoś poczuł się źle, ma kłopoty ze zdrowiem - kształtowanie umiejętności pomagania sobie i rówieśnikom
|
EP
|
Grudzień
|
13.
|
1
|
Zasady korzystania z pomocy pogotowia ratunkowego, policji, straży pożarnej.
|
- zapoznanie uczniów z zasadami korzystania z usług policji, pogotowia ratunkowego i straży pożarnej
|
EP
|
14.
|
1
|
Tradycje Bożego Narodzenia w moim domu.
|
- dekoracja klasy - przygotowanie do świąt dawniej i dziś
|
ER
|
15.
|
1
|
Bawimy się bezpiecznie, przyjemnie i kulturalnie.
|
- pogadanka o zabawach - przykłady niebezpiecznych zabaw ze szczególnym uwzględnieniem zabaw na śniegu i lodzie
|
EP
|
Styczeń
|
16.
|
1
|
Klasa na medal.
|
- omówienie zachowania zespołu klasowego w minionym semestrze - analiza wyników nauczania klasy - wnioski do dalszej pracy
|
|
17.
|
1
|
Zawody ludzi pracujących dla dobra dzieci.
|
- określenie cech człowieka pracującego z dziećmi lub dla dzieci
|
|
Luty
|
18.
|
1
|
Podobieństwa i różnice między rodziną i klasą.
|
- cechy dobrej rodziny - cechy dobrej klasy
|
|
19.
|
1
|
Polskie pieśni patriotyczne.
|
- nauka pieśni patriotycznych - okoliczności powstania pieśni
|
|
20.
|
1
|
Mój pokój do pracy i wypoczynku
|
- estetyka pomieszczenia - właściwe oświetlenie - organizacja pracy i wypoczynku
|
EP
|
21.
|
1
|
Dzień kobiet.
|
- słynne polskie kobiety - uczymy się wyrażać uczucia - rola kobiety w życiu każdego z nas
|
|
Marzec
|
22.
|
1
|
Jakie oglądasz programy telewizyjne?
|
- różnorodność programów - wartość programów i świadomy ich wybór - wniosek: jak pomagają a jak szkodzą programy telewizyjne
|
E Cz i M
|
23.
|
1
|
Czy znasz swoją miejscowość?
|
- położenie geograficzne miejscowości i usytuowanie jej w regionie i kraju - pochodzenie nazwy miejscowości - nasze miejsce dawniej i dziś
|
ER
|
24.
|
1
|
Książka też jest moim przyjacielem.
|
- dlaczego należy czytać książki - korzystanie z biblioteki - dlaczego książka może być przyjacielem? - moja ulubiona książka lub książka, która najbardziej mi się podobała
|
E Cz i M
|
25.
|
1
|
Tradycje wielkanocne.
|
- dekoracja sali lekcyjnej - tradycje wielkanocne w naszym regionie
|
ER
|
Kwiecień
|
26.
|
1
|
Praca moich rodziców.
|
- dostrzega wartość pracy ludzkiej - ma szacunek dla ludzi różnych zawodów - wie w jakich zawodach pracuje ludność naszego regionu - w jakim zawodzie ja chciałbym pracować
|
|
27.
|
1
|
Co słychać w Unii?
|
- rocznica wstąpienia Polski do UE
|
WP i O
|
28.
|
1
|
Rocznica uchwalenia Konstytucji 3 Maja.
|
- Konstytucja RP - instytucje współczesnego państwa demokratycznego
|
WP i O
|
Maj
|
29.
|
1
|
Dzień Matki.
|
- więzy uczuciowe w rodzinie - wyrażamy wdzięczność i szacunek za trud wychowania
|
|
30.
|
1
|
Pamiętamy o patronie.
|
- rocznica nadania szkole imienia i sztandaru - sylwetki wielkich Polaków
|
WP i O
|
31.
|
1
|
Międzynarodowy Dzień Dziecka.
|
- prawa dziecka - co to jest rodzina, członkowie rodziny - prawa i obowiązki rodziców i dzieci
|
|
Czerwiec
|
32.
|
1
|
Moje i nasze szkolne sukcesy i porażki.
|
- podsumowanie wyników w nauce - dlaczego i dla kogo się uczę?
|
|
33.
|
1
|
Bezpieczne wakacje.
|
- zasady bezpiecznego wypoczynku nad wodą - odpowiedzialność rodziców za bezpieczeństwo dziecka
|
EP
|